Search
  • ΕΛΛΗΝΕΣ

Η Σακελλαροπούλου, το Σύνταγμα του 1975 και η ίδρυση της Νέας Δημοκρατίας

Μια ευθυγραμμισμένη πολιτική υπόθεση αντί-Ορθοδοξίας Ελλήνων Προέδρων «Τσατσόπουλου»



Δρ. Πατρίσια Κυριακίδου

Κοινωνική Ανθρωπολόγος, ειδικευμένη στη μελέτη της Ελληνικής Κοινωνίας

Καθηγήτρια Πανεπιστημίου, ΗΠΑ

Στέλεχος των Ελλήνων για την Πατρίδα


Στο Σύνταγμα του 1975, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η εξάρτηση του Κράτους από την Εκκλησία (Τρωιάνος 1988), υπήρξε μία σχετική χαλάρωση της μεταξύ τους σχέσης (Βενιζέλος, 1988), υπό την έννοια ότι οι θρησκευτικές ελευθερίες για άλλες κοινότητες καθορίστηκαν με μεγαλύτερη σαφήνεια. Ο Αρχηγός του Κράτους, τώρα πια ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, δεν είναι απαραίτητο να ανήκει στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Εντούτοις, προβλέπονταν ότι ο όρκος του Προέδρου σχετικά με την υποχρέωσή του να διαφυλάττει το Σύνταγμα, θα δίνονταν στο όνομα της Αγίας Τριάδος. Ο Πρόεδρος ορκίζονταν ενώπιον της Βουλής και όχι της Ιεράς Συνόδου και δεν υπήρχε καμία ρήτρα ότι αυτός ή αυτή θα προστάτευε την «επικρατούσα θρησκεία» των Ελλήνων. Η απαγόρευση προσηλυτισμού γενικεύτηκε ώστε να προστατεύει όλες τις γνωστές θρησκείες. Επιπλέον, από το Σύνταγμα αφαιρέθηκαν ρήτρες σχετικά με άλλα είδη παρεμβάσεων εναντίον της επικρατούσας θρησκείας: το Κράτος θα κατείσχε έντυπο υλικό που θα πρόσβαλλε οποιαδήποτε γνωστή θρησκεία και όχι μόνο τα Χριστιανικά δόγματα. Η αναφορά στην αποστολή της εκπαίδευσης τροποποιήθηκε. Δεν υπήρχε πια αναφορά στον ελληνοχριστιανικό πολιτισμό. Να σημειώσουμε ότι σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Σύνταγμα του 1975 διαμορφώθηκε ουσιαστικά από την Νέα Δημοκρατία, η οποία αποτελούσε και την πλειοψηφία της Βουλής. Επίσης, ο Πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής συντάξεως του Συντάγματος ήταν ο στενός συνεργάτης του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή, Κωνσταντίνος Τσάτσος, ο οποίος 10 ημέρες μετά την ψήφιση του Συντάγματος εκλέχθηκε από τη Βουλή Πρόεδρος της Δημοκρατίας.


Στη συνέχεια, το 2000, ενεργοποιείται η αφαίρεση του θρησκεύματος από τις αστυνομικές ταυτότητες του Έλληνα πολίτη.


Θεωρώ ενδιαφέρον το γεγονός ότι ήταν κατά τη διάρκεια του έτους 1975, όταν τα Ηνωμένα Έθνη κήρυξαν το "Διεθνές Έτος της Γυναίκας". Το έτος 2020 έχουμε μια «κυρία» που ντροπιάζει την Ελλάδα ως η πρώτη γυναίκα Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Από την ανάληψη των καθηκόντων της, συνεχίζει να ντροπιάζει το έθνος, την ιστορία και την θρησκεία μας. Μια γυναίκα δημοφιλής τόσο με τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και με τη Νέα Δημοκρατία από το 2015. Το 2018 έγινε η πρώτη γυναίκα Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικράτειας. Η εκλογή της σε αυτή τη θέση ήρθε μετά την εκλογή του ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση, που στη συνέχεια την στηρίζει για να αναλάβει την θέση Προέδρου ΣτΕ. Το 2019, εξελέγη επίσης από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τη Νέα Δημοκρατία για να γίνει και η πρώτη γυναίκα Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Γιατί λοιπόν η «κυρία» είναι τόσο δημοφιλής και με τις δύο κυβερνήσεις; Γιατί βοήθησαν και οι δύο να την εκλέξουν σε υψηλόβαθμες θέσεις τόσο σε νομικά όσο και σε πολιτικά αξιώματα στην Ελλάδα; Γιατί, σαν αυτούς, αντιτίθεται στην εθνική ταυτότητα και ενεργεί εις βάρος του ελληνισμού στο όνομα της παγκοσμιοποίησης.


Ο Πρόεδρος Τσάτσος το 1975 ήταν μέρος του σχηματισμού του Κόμματος της Νέας Δημοκρατίας του Καραμανλή και βάσει του νέου-τότε-Συντάγματος, δεν ήταν απαραίτητο να αναγνωριστεί ότι ήταν Χριστιανός Ορθόδοξος. Το 2020 η Πρόεδρος «κυρία» συνεχίζει αυτή την αντιχριστιανική και ανθελληνική παράδοση με τη σημερινή πολιτική σχέση της με την Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη. Κατά την άφιξή της για την λειτουργία στην Ιερά Μητρόπολη Αθηνών την Παρασκευή 1/1/2021, διέταξε να μην ακουστή ο εθνικός ύμνος, και στο τέλος της λειτουργίας, αρνήθηκε να προσκυνήσει ή έστω να κοιτάξει τον σταυρό της Ορθοδοξίας δείχνοντας ότι την δαιμονίζει ο σταυρός και η θρησκεία του Χριστού.


Οι ανθελληνικές δράσεις της δείχνουν μια κακή ευθυγράμμιση με το 2021 που αντιπροσωπεύει την επέτειο των 200 χρόνων της Ανεξαρτησίας του ελληνικού λαού και του έθνους. Οι δράσεις της ευθυγραμμίζονται ουσιαστικά με το πρόγραμμα «Ελλάδα 2021» όπως οργανώθηκε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τοποθέτησε την Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη, επικεφαλής της οργανωτικής επιτροπής «Ελλάδα 2021». Η επιτροπή αυτή έχει ήδη προκαλέσει την κοινή και ακαδημαϊκή γνώμη αποκαλώντας τον Καποδίστρια δικτάτορα και το Καραϊσκάκη σεξουαλικά ανώμαλο, μια σαφή ατίμωση της εθνικής τους θέσης ως Ελλήνων ηρώων του Πολέμου της Ανεξαρτησίας για τον ελληνικό λαό. Υπάρχει ένα σαφές μοτίβο που αναδύεται εδώ, και αυτό είναι η αναζήτηση κατά της ελληνικής εθνικής ταυτότητας που ενορχηστρώνεται σήμερα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ένα σαφές κυβερνητικό πρόσωπο μίσους προς τον ελληνικό λαό.


Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας έδειξε τις απόψεις της με διάφορους τρόπους:

1. Για την σημαία που πρέπει να υψώνεται δίπλα της ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας, στο προεδρικό μέγαρο, όταν υποδέχεται επισκέπτες, αποφάσισε να την απομακρύνει στη γωνία του δωματίου υποδηλώνοντας αντιπάθεια στο σύμβολο του κράτους.


2. Αφαίρεσε από τη βιβλιοθήκη του πρόεδρου τα ιερά κειμήλια της Ανεξαρτησίας αποτελούμενα από πίνακα του ζωγράφου Peter von Hess, και τα ιερά όπλα των αγωνιστών της Εθνεγερσίας, τις πιστόλες και το καριοφίλι των ηρώων του 1821 και αρνήθηκε με αυτόν τον τρόπο την Ιστορία της Ελλάδος και το αίμα των ηρώων της ελευθερίας.


Η κυρία Προέδρος ταξιδεύει στο Αιγαίο 2019…


Το 2019 επισκέφτηκε διάφορα νησιά των Δωδεκανήσων:


1/ Αγαθονήσι 30 Ιουνίου

2/ Καστελόριζο 13 Σεπτεμβρίου

3/ Κάρπαθος 5 Οκτωβρίου

4/ Κίναρος 24 Δεκεμβρίου όπου υπάρχει μόνο μία γυναίκα κάτοικος


Επισκέφθηκε την Κίναρο λίγο πριν τα Χριστούγεννα και συνάντησε την Κυρά Ρήνη δηλώνοντας ότι: «Κατά κάποιον τρόπο, η Κυρά Ρήνη συμβολίζει τα φετινά Χριστούγεννα, ζει μόνη της και θαρραλέα» αλλά απευθυνόταν σε όλους τους Έλληνες, υπονοώντας ότι, όπως η Κυρά Ρήνη ζει μόνη της και θαρραλέα, έτσι και οι Έλληνες πολίτες πρέπει να είναι θαρραλέοι και να απομονωθούν από τις εορτές των Χριστουγέννων. Οι πράξεις της προέδρου είναι σε αντίθεση με όλες τις επίσημες εθνικές υποχρεώσεις της προς την ελληνική ορθόδοξη θρησκεία από την ημέρα που εξελέγη στην θέση του Πρόεδρου της Δημοκρατίας. Αποστασιοποιείται από έναν ελληνορθόδοξο τρόπο ζωής, και με τον τρόπο της απαιτεί μια αναγκαστική αποσύνδεση των Ελλήνων με τη θρησκεία τους, την οποία αντιμετωπίζει ως ανάθεμα.


Όταν η Πρόεδρος επισκέφθηκε το Αγαθονήσι, το μήνυμά της ήταν ότι αυτά τα νησιά ανήκουν στην Ευρώπη και όχι στην Ελλάδα, και ότι σέβεται το διεθνές δίκαιο και τις συνθήκες. Δεν αναφέρθηκε στις εθνικές αξίες, αλλά ότι αυτά τα νησιά έχουν κοινά διεθνή σύνορα. Αυτά τα νησιά έχουν ελληνικά εθνικά σύνορα, ελληνική ιστορία και ελληνική εθνική κυριαρχία! Δεν είναι δυνατόν να αποδεχτούμε ο ανώτατος θεσμός της Ελλάδας να υποστέλλει εθνικές σημαίες μέσα στο Προεδρικό Μέγαρο και να βγάλει από τη βιβλιοθήκη του προέδρου τα ιερά κειμήλια της Ανεξαρτησίας του 1821 και κατόπιν να ταξιδέψει στα Δωδεκάνησα ως «Πρόεδρος της Δημοκρατίας» εκπροσωπώντας τον ελληνικό λαό! Ως Ελληνίδα νησιώτισσα με καταγωγή από τα Δωδεκάνησα, προσωπικά πιστεύω ότι οι ενέργειες και οι πράξεις της στα Δωδεκάνησα υποδηλώνουν το αντίθετο, υπονοούν ότι η αλυσίδα νησιών στο Αιγαίο είναι ανεξάρτητα από την Ελλάδα! Και τα Δωδεκάνησα ήταν η τελευταία περιοχή της Ελλάδας που ενσωματώθηκαν με την Ελλάδα το 1947 και για εμένα ως Δωδεκανήσια είναι ευαίσθητο το θέμα.


Στον ερχομό της 25ης Μαρτίου 2021, θα είναι αξιοσημείωτο το πώς θα αντιδράσει στην Παρέλαση της Εθνικής επετείου Ανεξαρτησίας στην Αθήνα που είναι αφιερωμένη για τα 200 χρόνια της Ελληνικής Παλιγγενεσίας. Η Εθνική επέτειος Ανεξαρτησίας 1821 είναι ημέρα που τιμούμε την έναρξη του απελευθερωτικού πολέμου της Ανεξαρτησίας, και η παρέλαση είναι μια στρατιωτική παρέλαση όπου οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις κρατούν τις αντίστοιχες σημαίες τους, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το στρατό, το ναυτικό και την πολεμική αεροπορία. Οι σημαίες αντιπροσωπεύουν τις Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις και τους πεσόντες ήρωες που υπερασπίστηκαν το έθνος από τους αρχαιοτάτους χρόνους. Τα μάτια της θα παρακολουθήσουν σημαίες, σταυρούς, την Παναγιά, τον Άγιο Γεώργιο και τον Αρχάγγελο Μιχαήλ, και τα αυτιά της θα ακούσουν τον ελληνικό εθνικό ύμνο γιατί εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό τον οποίο η «κυρία Πρόεδρος» δείχνει να αντιμάχεται σθεναρά. Μήπως δεν το αντέξει η κυρία και θελήσει με κάποιο πρόσχημα να ακυρώσει την επέτειο της 25ης Μαρτίου, όπως ακύρωσε την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου στα Θεοφάνεια…


Πηγές:


2004. Recent Social Trends in Greece 1960-2000


https://www.kathimerini.gr/politics/561112198/to-syntagma-toy-1975-kai-i-ekklisia/