Search
  • ΕΛΛΗΝΕΣ

Το 1821 και η Σημασία των Συμβόλων του



Οι Μύθοι και οι Θρύλοι, τα Πρόσωπα – Πρότυπα και τα Σύμβολα αποτυπώνουν την εξιδανικευμένη μορφή της Ιστορικής διαδρομής του Ελληνικού Έθνους. Ο Λαός μας στα πρόσωπα των Ηρώων και των Αγίων αφουγκράζεται αυτό που θα ήθελε να είναι, αυτό που θα ήθελε να γίνει, αλλά, δυστυχώς, και αυτό που σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει το σθένος να είναι ή να γίνει. Τα Σύμβολα, τα οποία οι Έλληνες στην απέραντη ιστορική διαδρομή τους έχουν αποδεχθεί και έχουν ταυτιστεί μ’ αυτά, δίνοντας αγώνες υπό την αιγίδα τους, αποτελούν τον ενοποιητικό κοινό παρονομαστή στους αιώνες των αιώνων, συνεκτικούς ιστούς της Κοινωνίας, μορφή ολοκληρωμένης ιστορικής μνήμης, που μπορεί όχι μόνο να αγγίζει, αλλά και να κινητοποιεί την καρδιά της Λαϊκής Ψυχής. Είναι η τέφρα, όπου επωάζεται ο αναγεννώμενος φοίνικας.


Υπό αυτή την δομή, οι επιβλητικές μορφές του Διγενή Ακρίτα και του Αγίου Γεωργίου, για τον Λαό μας αποτελούν διαχρονικά Σύμβολα ύπαρξης, επιβίωσης, αξιών. Ο Διγενής και το ακριτικό τραγούδι μπόλιασε αμέτρητες γενιές Ελλήνων, έβαλε αρκετά Ψηλά τον πήχη των μέτρων που μετριέται η Αντρειοσύνη. Στο ίδιο σκληροτράχηλο μονοπάτι και ο Άγιος Γεώργιος, ο Άη Γιώργης για τον απλό χωρικό, στο δημοτικό τραγούδι. Ο Άγιος Γεώργιος , ο Ελληνικής καταγωγής Αξιωματικός του Ρωμαϊκού Στρατού, ο αρματωμένος με ξίφος και με χρυσό δόρυ που λογχίζει τον δράκο, δεν είναι Άγιος της υποταγής, αλλά της Εξέγερσης. Δεν είναι, λοιπόν, διόλου τυχαία η λαϊκή ρήση, «εκεί όπου υπάρχει ένας δράκος, εκεί γεννιέται κι ένας Άη Γιώργης για να τον σκοτώσει»! Όπως, επίσης, δεν είναι διόλου τυχαίο ότι ο Άγιος Γεώργιος καθιερώθηκε ως ο Άγιος της Πολεμικής Σημαίας του Πεζικού του Ελληνικού Στρατού. Επιπλέον, στο φλάμπουρο τόσο του Μάρκου Μπότσαρη όσο και του Αθανασίου Διάκου, είναι χαραγμένη η παράσταση του Ιππέα – Ιππότη και Θεοφύλακτου Αγίου Γεωργίου να εξοντώνει το θηρίο. Σε ανάλογες Αξίες, Αρχές και Στάσεις απέναντι στην Ζωή και ο Διγενής Ακρίτας ως Σύμβολο.


Πώς και γιατί αξίζει να ζεις, πώς οφείλεις να παλεύεις μέχρι τέλους με της ζωής τα τέρατα και με τον χάρο, μας διδάσκει το εμπειρικό υλικό της Λαϊκής Παράδοσης, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το Ιδεολογικό – Συμβολικό οπλοστάσιό μας. Με αυτόν τον συνεκτικό τρόπο λειτουργούν τα Σύμβολα, έτσι σμιλεύεται η διατήρηση – επίδρασή τους στην Λαϊκή Ψυχή. Ακόμη και στην σημερινή εποχή, όπου τα κυρίαρχα πρότυπα συμπεριφοράς διαμορφώνει η «λάιφστάιλ» επίδειξη «γκλαμουριάς» και η «πολιτική ορθότητα», οι Μύθοι, οι Θρύλοι και τα Σύμβολα λειτουργούν ως φωτεινός φάρος πορείας και πυξίδα προσανατολισμού για την Λαϊκή Ιεράρχηση Αξιών.


Έτσι, λοιπόν, και η Εθνεγερσία του 1821 είχε, έχει και θα συνεχίσει να έχει τα δικά της άφθαρτα στον χρόνο Σύμβολα, τα οποία πρέπει να ανασύρουμε από την λήθη στην συλλογική Μνήμη, τον νου και την καρδιά μας. Οι Κλέφτες και οι Αρματολοί δεν είναι ονομασίες κοινωνιολογικού ενδιαφέροντος, αλλά έχουν περάσει στο επίπεδο των Συμβόλων, ως Ηρωικός Τρόπος Ζωής, που ο Λαός μας τον έκανε τραγούδια, πίνακες, κώδικα συμπεριφοράς. Ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Διάκος, ο Ανδρούτσος, ο Μπότσαρης, ο Νικηταράς, ο Παπαφλέσσας και τόσοι άλλοι δεν είναι απλώς μαχόμενοι (πρωτ)αγωνιστές, αλλά τα Σύμβολα της Ελευθερίας. Όπως, τα Δερβενάκια, η Τριπολιτσά, το Χάνι της Γραβιάς, το Κούγκι, τα Ψαρά, το Μεσολόγγι, το Μανιάκι και άλλοι τόποι μαχών και θυσιών δεν είναι απλά τοπωνύμια, αλλά συμβολίζουν των Ηρώων και των Μαρτύρων το Αίμα. Καταλύοντας, λοιπόν, αυτά τα Σύμβολα του Ελληνικού Λαού καταλύεις ταυτόχρονα τα Σύμβολα της ύπαρξής του, συνθλίβεις τους συνεκτικούς του δεσμούς με το ιστορικό παρελθόν του. Απαξιώνεις τους κοινούς παρονομαστές ανά τους αιώνες, τα πρότυπα συμπεριφοράς και συνάμα την Ιεράρχηση Αξιών που τα συνοδεύει. Όταν συμβαίνει αυτό, αποδομούνται οι πολιτιστικές κολώνες του οίκου Ελλάς.


Όλα, βεβαίως, αυτά φαντάζουν ως «ιδεοληψίες», «παρωχημένες καταστάσεις», «εθνικιστικά κατάλοιπα» κτλ για τους «φωστήρες» της επιτροπής «Ελλάδα 2021» και τον πολιτικό της προϊστάμενο, Κυριάκο Μητσοτάκη, οι οποίοι στην κοσμοπολίτικη – «φιλελέφτ» αντίληψή τους είναι ακραιφνώς αντίθετοι στην έννοια του Έθνους και των Συμβόλων του. Το Ελληνικό Έθνος, όμως, έχει Αιώνιο ρόλο και ανάλογη ιστορική αποστολή και προοπτική. Γι’ αυτό και οι Έλληνες Εθνικιστές και Πατριώτες έχουμε αναφαίρετο Δικαίωμα και Καθήκον να Τιμάμε τους Μύθους, τους Θρύλους, τα Σύμβολα και τους Ήρωες της Φυλής μας μέσα στο πάνθεον του Χρόνου και να εμπνεόμαστε δημιουργικά απ’ αυτά.


Απέναντι στην εθνομηδενιστική, αντιπολιτιστική και απάνθρωπη παγκοσμιοποιητική χοάνη, που θέλει να εξαφανίσει ό,τι δημιούργησε τον Πολιτισμό στην Γη, κλίνουμε ευλαβικά το γόνυ σε Εκείνους που το 1821 έγραψαν Ιστορία. Τιμώντας έμπρακτα σήμερα το Παρελθόν, οι Έλληνες για την Πατρίδα, δημιουργούμε τις στέρεες βάσεις για το Μέλλον, ώστε αυτό να είναι πραγματικά Ευτυχές και φορέας αληθινής Ελευθερίας για το Έθνος των Ελλήνων.


Γιώργος Μάστορας